Heeft u vanwege bosbranden of overstromingen vragen over uw reis- en annuleringsverzekering? Wij helpen u graag met onze antwoorden.

Over Unigarant

Wilt u weten wie wij zijn en hoe wij werken? Maak hier kennis met ons.

Over Unigarant Verzekeringen

Wij zijn dé verzekeringsmaatschappij van de ANWB. Omdat wij nauw samenwerken met de ANWB, vindt u de ANWB service ook terug in onze verzekeringen. Want u de beste hulp geven, vinden wij erg belangrijk. U merkt dat in onze verzekeringen en in het klantgerichte contact met ons.

Bij Unigarant staat u voorop

  • Uw wensen staan bij ons centraal. Met uw opmerkingen verbeteren wij onze verzekeringen.
  • Bij onze verzekeringen profiteert u van de betrouwbare hulp van de ANWB.
  • U kunt uw schade snel en makkelijk online melden
  • Unigarant doet aan Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen

U bent zeker van onze hulp

Wij willen meer zijn dan een verzekeraar. Wij willen de beste hulpverlener zijn bij pech en schade. Daar doen wij al sinds 1971 ons best voor! U bent dus niet alleen goed verzekerd, maar u kunt ook rekenen op onze hulp. Onze missie is dan ook: u de beste hulp geven. En dat maakt ons uniek!

> Meer over onze missie

Fraudebeleid

Een verzekering sluiten we met elkaar af op basis van vertrouwen. U heeft vertrouwen in onze verzekeringen en service. En wij vertrouwen u als klant. Maar helaas zijn er klanten die frauderen. Wij zijn actief bezig om deze fraude te bestrijden.

> Meer over ons fraudebeleid

Aangesloten bij AFM

Unigarant N.V. heeft als financieel dienstverlener een vergunning van toezichthouder Autoriteit Financiële Markten (vergunningnummer 12011826).

> Lees hier meer over de AFM 

Hoe gaan wij om met contra-expertise?

Denkt u erover na om een eigen expert in te schakelen? Dan zijn er een aantal zaken om rekening mee te houden. De belangrijkste informatie hebben wij voor u op een rij gezet in een lijst met meest gestelde vragen.

> Lees meer 

Wij willen van u leren

Graag horen wij wat wij beter kunnen doen. Dat kunt u ons laten weten. Ook onderzoeken wij hoe onze verzekerden denken over onze klantenservice, onze schadeafhandeling en onze klachtenafhandeling. Dat onderzoeken wij samen met Feeddex.

> Meer over onze klantonderzoeken

Onze advocaten

Unigarant werkt met ‘in-huis’ advocaten. Deze zijn bij ons in dienst en hebben alleen ons bedrijf als cliënt. Onze advocaten zijn gespecialiseerd in een aantal (sub)rechtsgebieden.

 > Lees meer over de rechtsgebieden

Aangesloten bij Kifid

Unigarant is aangesloten bij het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid). Heeft u een klacht over ons en lossen wij uw klacht niet naar uw tevredenheid op? Dan kunt u deze voorleggen aan de bevoegde rechter of aan het Kifid.

> Ga hier naar het Kifid

Hoe gaan wij om met betalingsachterstanden?

Een betaling gemist? Dat kan natuurlijk een keer gebeuren en dat hoeft ook zeker niet het einde van uw Unigarant-verzekering te betekenen. Toch is het wel prettig om te weten wat u te wachten staat zodra u achter komt te liggen met uw premiebetalingen. Daarom is hier het hele proces uitgelegd. Zo komt u nooit voor verrassingen te staan. 

> Lees hier meer over betalingsachterstanden

Maak kennis met Unigarant

Wist u dat wij de verzekeringsdochter zijn van ANWB? Wilt u meer weten over ons en onze geschiedenis? Wij stellen onszelf graag aan u voor. Zo begrijpt u beter hoe wij werken, wie wij zijn en wat u daaraan heeft.

> Maak verder kennis met ons

Wilt u met ons samenwerken?

Wij zijn schadespecialist. Via onze zakenpartners verkopen wij eenvoudige schadeverzekeringen aan particulieren. Als partner van Unigarant kunt u rekenen op een snelle en persoonlijke dienstverlening. 

> Lees hier hoe wij u ondersteunen

Hoe leverancier worden?

Wij werken voornamelijk samen met voorkeursleveranciers per inkoopsegment. Deze leveranciers worden geselecteerd door gestuurde inkooptrajecten. Transparantie en objectiviteit zijn uitgangspunt in deze trajecten. Wilt u weten wat deze uitgangspunten zijn en hoe u leverancier kunt worden bij ons?

> Lees meer over onze leveranciersvoorwaarden

Beheerst belonen

Unigarant voert een beloningsbeleid dat niet aanmoedigt tot het nemen van meer risico’s dan aanvaardbaar is. Dat betekent dat de beloning van onze medewerkers bijdraagt aan de doeltreffendheid van onze risicobeheersing- en controlesysteem. Daarnaast kent de beloning van onze medewerkers geen componenten die het risico van onzorgvuldige behandeling van onze klanten verhogen.

> Lees meer

Wat te doen bij phishing?

Het kan voorkomen dat cybercriminelen vanuit onze naam berichten sturen, bijvoorbeeld via een link in een e-mail, SMS of Whatsapp, maar ook via de telefoon. Ze proberen daarmee uw persoonlijke gegevens te ontlokken. Wilt u weten hoe u phishing kunt herkennen? En wat u moet doen? Wij delen tips en informatie.

> Lees meer over phishing