Uitvallen van vluchten van Transavia op Schiphol en andere luchthavens
Door een tekort aan vliegtuigen bij Transavia verloopt uw vakantie anders dan gepland. Of u kunt helemaal niet op vakantie.
Wij helpen u graag met vragen die u heeft over het wijzigen of annuleren van uw vakantie. En wat dit betekent voor uw Unigarant Reis- en/of Annuleringsverzekering.
Vragen over uw annuleringsverzekering
- Ik ga op reis, maar mijn vlucht(en) is omgeboekt naar een eerder of later moment. Als ik mijn reis annuleer, vallen deze kosten dan onder de dekking van mijn annuleringsverzekering?
-
Nee, u bent hiervoor niet verzekerd. De luchtvaartmaatschappij is verplicht u verder te helpen en u een oplossing te bieden. Lees meer hierover op Wijzigingen vluchtschema | Transavia
Afhankelijk van het soort reis dat u geboekt heeft, adviseren wij u om contact op te nemen met uw reisbureau, met de luchtvaartmaatschappij of met ons:
- Heeft u een pakketreis geboekt (vlucht en accommodatie)?
Dan adviseren wij u om contact op te nemen met uw reisorganisatie. - Heeft u zelf uw reis samengesteld?
Neem dan contact op met de luchtvaartmaatschappij. -
Heeft u zelf een reis samengesteld? En valt er een onderdeel uit waardoor u niet meer op reis kunt?
Dan kunt u bij ons terecht. U kunt de annuleringskosten of de omboekingskosten van de overige reisonderdelen bij ons indienen. Bijvoorbeeld de omboekingskosten voor uw accommodatie.In alle gevallen raden wij aan eerst contact op te nemen met de luchtvaartmaatschappij.
Tip: als reiziger wordt van u altijd verwacht dat u annulerings- of omboekingskosten beperkt. Bijvoorbeeld door geen ticket te boeken voor business class als u economy class zou vliegen.
- Heeft u een pakketreis geboekt (vlucht en accommodatie)?
- Mijn terugvlucht gaat eerder. Ik ga dus eerder naar huis dan verwacht. Is dit verzekerd?
-
Nee, u bent hiervoor niet verzekerd. De luchtvaartmaatschappij is verplicht u verder te helpen. Waar u moet zijn, hangt af van de soort reis die u heeft geboekt:
- Heeft u een pakketreis geboekt (vlucht en accommodatie)?
Neem dan eerst contact op met uw reisorganisatie. - Heeft u zelf uw reis samengesteld?
Neem dan contact op met de luchtvaartmaatschappij. - Heeft u zelf een reis samengesteld? En mist u een deel van uw vakantie?
Neem dan contact op met ons. Dan kunnen wij de niet-genoten dagen vergoeden.
Lees meer over het uitvallen van vluchten op Wijzigingen vluchtschema | Transavia
- Heeft u een pakketreis geboekt (vlucht en accommodatie)?
- Mijn vlucht vertrekt op een ander moment waardoor ik mijn aansluitende vlucht mis. Als ik mijn reis annuleer, vallen deze kosten dan onder de dekking van mijn annuleringsverzekering?
-
Nee, u bent hiervoor niet verzekerd. De luchtvaartmaatschappij is verplicht u verder te helpen en u een oplossing te bieden.
Afhankelijk van het soort reis dat u geboekt heeft, adviseren wij u om contact op te nemen met uw reisbureau, met de luchtvaartmaatschappij of met ons:
- Heeft u een pakketreis geboekt (vlucht en accommodatie)?
Dan adviseren wij u om contact op te nemen met uw reisorganisatie. - Heeft u zelf uw reis samengesteld?
Neem dan contact op met de luchtvaartmaatschappij. -
Heeft u zelf een reis samengesteld? En valt er een onderdeel uit waardoor u niet meer op reis kunt?
Dan kunt u bij ons terecht. U kunt de annuleringskosten of de omboekingskosten van de overige reisonderdelen bij ons indienen. Bijvoorbeeld de omboekingskosten voor uw accommodatie.In alle gevallen raden wij aan eerst contact op te nemen met de luchtvaartmaatschappij.
Tip: als reiziger wordt van u altijd verwacht dat u annulerings- of omboekingskosten beperkt. Bijvoorbeeld door geen ticket te boeken voor business class als u economy class zou vliegen.
Lees meer over het uitvallen van vluchten op Wijzigingen vluchtschema | Transavia
- Heeft u een pakketreis geboekt (vlucht en accommodatie)?
- Mijn vlucht vertrekt op een ander moment waardoor ik mijn aansluitende vlucht mis. Kan ik mijn reis(onderdelen) omboeken?
-
U kunt uw reis(onderdelen) omboeken, maar u bent hiervoor niet verzekerd. De luchtvaartmaatschappij is verplicht u verder te helpen en u een oplossing te bieden.
Afhankelijk van het soort reis dat u geboekt heeft, adviseren wij u om contact op te nemen met uw reisbureau, met de luchtvaartmaatschappij of met ons:
- Heeft u een pakketreis geboekt (vlucht en accommodatie)?
Dan adviseren wij u om contact op te nemen met uw reisorganisatie. - Heeft u zelf uw reis samengesteld?
Neem dan contact op met de luchtvaartmaatschappij. -
Heeft u zelf een reis samengesteld? En valt er een onderdeel uit waardoor u niet meer op reis kunt?
Dan kunt u bij ons terecht. U kunt de annuleringskosten of de omboekingskosten van de overige reisonderdelen bij ons indienen. Bijvoorbeeld de omboekingskosten voor uw accommodatie.In alle gevallen raden wij aan eerst contact op te nemen met de luchtvaartmaatschappij.
Tip: als reiziger wordt van u altijd verwacht dat u annulerings- of omboekingskosten beperkt. Bijvoorbeeld door geen ticket te boeken voor business class als u economy class zou vliegen.
Lees meer over het uitvallen van vluchten op Wijzigingen vluchtschema | Transavia
- Heeft u een pakketreis geboekt (vlucht en accommodatie)?
Vragen over uw reisverzekering
- Ik ga op reis, maar mijn vlucht(en) is omgeboekt naar een eerder of later moment. Als ik mijn reis annuleer, vallen deze kosten dan onder de dekking van mijn reisverzekering (zonder dekking Annulering)?
-
Nee, u bent hiervoor niet verzekerd. De luchtvaartmaatschappij is verplicht u verder te helpen en u een oplossing te bieden. Lees meer hierover op Wijzigingen vluchtschema | Transavia
Afhankelijk van het soort reis dat u geboekt heeft, adviseren wij u om contact op te nemen met uw reisbureau of met de luchtvaartmaatschappij:
- Heeft u een pakketreis geboekt (vlucht en accommodatie)?
Wij adviseren u om contact op te nemen met uw reisorganisatie. - Heeft u zelf uw reis samengesteld?
Neem dan contact op met de luchtvaartmaatschappij.
- Heeft u een pakketreis geboekt (vlucht en accommodatie)?
- Ik ben op reis en krijg te horen dat mijn terugvlucht is uitgevallen. Ik maak hierdoor extra kosten. Zijn deze kosten verzekerd?
-
Nee, extra kosten zijn niet verzekerd. Wij vergoeden alleen extra onvoorziene uitgaven als er sprake is van een stakingsactie of extreme weersomstandigheden.
Wij raden u aan contact op te nemen met uw luchtvaartmaatschappij of reisbureau.
Tip: als reiziger wordt van u altijd verwacht dat u annulerings- of omboekingskosten beperkt. Bijvoorbeeld door geen ticket te boeken voor business class als u economy class zou vliegen.