Partners door dik en dun
Net als de rest van de wereld zijn we bij Unigarant nu bijna twee maanden in quarantaine. En terwijl de maatregelen héél langzaam iets soepeler worden, is duidelijk dat we nog lang niet terug zijn bij de maatschappij zoals we die voor halverwege maart kenden. Doe ’s avonds eens een rondje TV en je ziet de ene na de andere expert en trendwatcher over elkaar heen buitelen om te voorspellen hoe ons leven er na de situatie uit gaat zien. De realiteit is dat niemand het weet.
Wat ik wel weet, is dat we bij Unigarant na een periode van absolute topdrukte langzaam aan weer aan het normaliseren zijn. Die rustigere tijden zijn ook van harte welkom. Want we waaiden zo van Ciara naar Corona. En als grote reisverzekeraar zit je dan ineens midden in de storm. ‘Kan ik nog op vakantie, moet ik een voucher van de reisorganisatie accepteren, krijg ik mijn geld terug als ik het land van bestemming niet in kan?’ Al onze kanalen en de oren van onze medewerkers stonden de afgelopen weken roodgloeiend.
“Ook sprongen er mensen bij van andere afdelingen om ervoor te zorgen dat onze klanten antwoord kregen ”
Ze zeggen wel eens: “Je leert elkaar pas echt goed kennen in tijden van nood”. Nou, we hebben elkaar binnen Unigarant leren kennen. Om het enorme aantal vragen en claims dat op ons af kwam het hoofd te bieden, kwam het beste bij de mensen van Unigarant naar boven. Niet alleen draaiden mensen gigantisch veel overuren, ook sprongen er mensen bij van andere afdelingen om ervoor te zorgen dat onze klanten antwoord kregen. Toppers zijn jullie! Dat kan niet vaak genoeg gezegd worden.
De andere crisis
Met het afnemen van de drukte op Reis, beginnen we nu de andere effecten van de crisis te merken. We zien bijvoorbeeld dat er minder schades geclaimd worden op onze autoverzekeringen. Dat is prettig voor ons, maar niet voor de bij de ANWB/Unigarant aangesloten schadeherstellers. Zij verdienen hun boterham met schadeherstel. En ze zien zich niet alleen met een kleiner wordende werkvoorraad geconfronteerd. Ook de kosten lopen op vanwege de maatregelen die ze moeten treffen voor een veilige werkomgeving en de RIVM richtlijnen.
Wij voelen ons erg verbonden met onze herstelpartners. En dan moet je ook in slechte tijden er voor elkaar zijn. Daarom hebben we besloten dat we tijdelijk een deel van de kosten van de veiligheidsmaatregelen voor onze rekening te nemen. Concreet betekent dit, dat herstelbedrijven een vaste vergoeding van 65 euro per schade krijgen.
“Wij voelen ons erg verbonden met onze herstelpartners. Daarom geven we tijdelijk een extra vergoeding van 65 euro per schade ”
De rust bij herstellers biedt ook kansen. Het is voor autobezitters een goed moment om die lelijke kras of dat deukje even te laten herstellen. Daarvoor hebben we als ANWB een mooi aanbod. Via ANWB Vaste Prijs Schadeherstel kun je als ANWB-lid voordelig je auto weer helemaal spik en span laten maken. Daarom zijn we deze maand vanuit de ANWB begonnen om deze propositie bij de leden extra onder de aandacht te brengen, te beginnen met een paginagrote advertentie in de Kampioen die deze week op de mat valt.
Niemand weet hoe lang de crisis duurt, maar samen komen we erdoor.
Marcel Spronk